Isnin, 27 Februari 2017

Artikel Mengenai Kanser

Semua tahu kanser merupakan penyakit yang amat berbahaya dan boleh membawa maut. Sesiapa pun yang didapati menghidap penyakit ini akan rasa putus asa dan harapan untuk hidup ~ seperti kita sedia maklum kanser merebak dengan sangat cepat jika anda lambat untuk mendapatkan rawatan.

Fakta asas kanser
-Kanser adalah penyakit yang disebabkan oleh pertumbuhan yang tidak terkawal sel-sel yang tidak normal atau abnormal didalam badan. Ia berpunca daripada kegagalan sistem imun berfungsi dengan baik. Kanser yang tidak dirawat boleh menyebabkan penyakit serius dan kematian.

Sel normal didalam badan
-Tubh kita terdiri daripada trilion sel hidup. Sel-sel badan yang normal berkembang, erpecah untuk membuat sel-sel baru dan mati dengan cara yang teratur. Pada tahun-tahun awal kedhidupan seseorang, sel-sel normal berpecah dengan lebih cepat untuk membolehkan mereka membessar. Setelah seseorang itu menjadi dewasa, kebanyakan sel berpecah hanya untuk menggantikan sel rosak, sel mati atau untuk membaiki kecederaan.

Bagaimana kanser bermula ?
-Kanser bermula apabila sel-sel di bahagian badan mula tumbuh diluar kawalan. Pertumbuhan sel kanser adalah berbeza daripada pertumbuhan sel yang normal. Ia tidak mati, sebaliknya terus berkembang dan membentuk sel yang baru, yang tidak normal. Sel-sel kanser juga boleh menyerang (tubuh didalam) tisu-tisu yang lain, sesuatu yang sel normal tidak boleh lakukan. Pertumbuhan di luar kawalan dan menyerang tisu-tisu lain adalah apa yang membuatkan sel menjadi sel kanser.
Ini berlaku disebabkan sistem pengawasan imun badan tidak aktif. Sistem pengawasan imun yang aktif akan memilih, mengenalpasti dan memusnahkan agen karsinogenik (agen yang menyebabkan kanser) yang setiap hari memasuki badan kita. Mereka yang mempunyai sistem imun yang sihat dan kuat akan terhindar daripada kanser. Mereka yang tindakbalas sistem imunnya tidak berfungsi dengan baik berhadapan dengan risiko kanser yang lebih tinggi.
Masalahnya adalah semakin hari semakin lemah sistem imun kita. Kita tidak dapat lari daripada keadaan yang melemahkan sistem imun seperti pencemaran udara, racun perosak, bahan tambahan dalam makanan, kekurangan nutrien, stres dan lain-lain. Justeru kita perlu meningkatkan pertahanan imun semula jadi kita untuk melindungi diri kita daripada kanser.
"Untuk membolehkan kanser bermula dan terus berkembang, ia perlu mengalahkan pertahanan sistem imun anda. Sistem imun adalah benteng pertama dan terakhir anda daripada kanser." Dr. John Bailar, M.D., Ph.D., bekas Ketua Editor Jurnal Institut Kanser Negara, Amerika.

Bagaimana Sel Kanser Merebak

Sel kanser sering berjalan ke bahagian-bahagian badan yang lain di mana ia boleh berkembang dan membentuk tumor baru. Ini berlaku apabila sel kanser masuk ke dalam saluran darah atau saluran limfa badan. Proses kanser merebak dikenali sebagai metastasis.

Jenis Kanser

Kanser menyumbangkan satu perempat daripada jumlah kematian di negara maju. Jenis yang paling biasa adalah kanser prostat, paru-paru dan kanser payudara. Jenis lain adalah kanser hati, kolon atau kolorektal, kanser, pundi kencing, ovari, endometrium, tulang, kanser kulit dan leukemia.
Penyakit ini akan dinamakan mengikut di mana ia bermula. Sebagai contoh, yang bermula di kolon akan dikenali sebagai kanser kolon. Jika ia telah merebak ke hati, ia dipanggil kanser kolon metastatik, bukan kanser hati. Dalam kes ini, sel kanser yang diambil dari hati akan sama dengan yang terdapat di dalam kolon.

Tumor yang Bukan Kanser

Tumor adalah satu ketulan yang tidak normal atau pengumpulan sel-sel, tetapi tidak semua ketumbuhan adalah kanser. Tumor yang bukan kanser dipanggil benigna. Tumor benigna boleh menyebabkan masalah - ia boleh tumbuh dengan besar dan menekan organ-organ dan tisu-tisu yang sihat. Tetapi ia tidak boleh menyerang tisu-tisu lain. Kerana tidak boleh menyerang, ia juga tidak boleh merebak ke bahagian badan yang lain. Tumor jenis ini jarang mengancam nyawa.

Rawatan, Ubat dan Penawar Kanser

Terdapat beberapa jenis rawatan, ubat atau penawar untuk kanser. Ketahui bagaimana ia bertindak dan mengapa ia digunakan, dan dapatkan maklumat apa yang boleh diharapkan daripadanya dan bagaimana ia mungkin memberi kesan kepada anda jika anda mendapatkannya.
Pembedahan - Pembedahan boleh digunakan untuk mendiagnosis, merawat, atau membantu mencegah kanser dalam beberapa kes. Ia selalunya mempunyai peluang yang besar untuk sembuh, terutama jika kanser belum lagi merebak ke bahagian badan yang lain.
Kemoterapi - Kemoterapi(kemo) adalah penggunaan ubat-ubatan atau dadah untuk merawat kanser. Ramai yang takut untuk menjalani rawatan kemoterapi. Ia akan membantu menenangkan ketakutan sekiranya diketahui apa itu kemoterapi, bagaimana ia berfungsi, dan apa hasil yang boleh diharapkan daripadanya.
Terapi Radiasi - Terapi radiasi atau sinaran menggunakan zarah bertenaga tinggi atau gelombang untuk memusnahkan sel-sel kanser atau sel rosak. Ia adalah salah satu rawatan yang paling biasa bagi kanser, sama ada secara sendiri atau bersama-sama dengan rawatan lain.
Sel Tunjang - Sel tunjang atau stem sel kebanyakannya hidup dalam sum-sum tulang, di mana mereka berpecah untuk membuat sel-sel darah yang baru. Pemindahan sel tunjang digunakan untuk memulihkan sel-sel tunjang apabila sum sum tulang telah dimusnahkan oleh penyakit, kemoterapi atau radiasi.
Imunoterapi - Imunoterapi adalah rawatan yang menggunakan bahagian-bahagian tertentu sistem imun seseorang untuk melawan penyakit seperti kanser. Ini boleh dilakukan dengan dua cara; Merangsang sistem imun anda untuk bekerja lebih keras atau lebih bijak untuk menyerang sel-sel kanser atau memberikan anda komponen sistem imun, seperti protein sistem imun. Namun terdapat protein tertentu yang membantu sel-sel kanser berkembang.

Selain itu anda juga oleh ikhtiar dengan vivix shaklee yang telah berjaya membantu ramai pesakit kanser .. Bagaimana vivix shaklee membantu pesakit kanser ? mari saya ceritakan.
Vivix merupakan makanan tambahan yang mempunyai khasiat yang sangat tinggi dalam membantu memulihkan sel-sel yang rosak akibat serangan kanser. Kandungan bahan di dalam vivix terdiri daripada bahan yang dipercayai dapat membantu sel-sel yang terjejas ini untuk kembali pulih dan dapat berfingsi seperti sediakala. Secara tidak langsung akan menyekat dari sel-sel kanser untuk terus merebak.
Bagaimana vivix bertindak dalam membantu pesakit kanser sihatt kembali?
Terdapat 4 cara atau mekanisma vivix bertindak.
1. Membaiki dan melindungi sel DNA
Cara Vivix Membantu Pesakit Kanser Sihat KembaliEkstrak yang terdapat di dalam vivix bertindak dengan melindungi dan memperbaiki sel DNA agar dapat menjalankan fungsi sel serta memberi jangka hayat sel yang sepatutnya. Sel-sel kanser telah merosakkan dan memusnahkan sel-sel yang lain dan menyebabkan sel tidak dapat berfungsi dengan baik. Resveratrol di dalam vivix mampu membantu membaiki DNA sel-sel yang telah rosak dan melindungi sel-sel tersebut.
 Cara Vivix Membantu Pesakit Kanser Sihat Kembali
2. Memberi kesan positif kepada pengawalan genetik.
Cara Vivix Membantu Pesakit Kanser Sihat KembaliPengawalan genetik menyumbang kepada kemerosotan jangka hayat sel. Resveratrol di dalam Vivix bertindak dengan mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan pada tahap sel. Sel-sel kanser telah menjejaskan jangka hayat sel-sel yang normal, jadi di sini vivix bertindak dengan melambatkan kitaran sel dan secara tidak langsung dapat melanjutkan usia sel serta melambatkan proses penuaan sel dari musnah.
3. Memberi tenaga kepada sel yang lemah. Sumber tenaga sel adalah daripada mitochondria.
Cara Vivix Membantu Pesakit Kanser Sihat KembaliSel-sel yang rosak akibat serangan sel kanser menjadi lemah dan lama-kelamaan sel itu akan mati jika sumber tenaga tidak mencukupi. Mitochondria merupakan sumber tenaga kepada sel, jadi ia sangat penting dalam memastikan sel dapat berfungsi sepenuhnya.  Resveratrol di dalam Vivix telah membantu menggalakkan pembentukan baru mitichondria dalam menyalurkan tenaga yang diperlukan oleh sel.
4. Melambatkan pembentukan protin AGE (Advanced Glycation End Products)
Cara Vivix Membantu Pesakit Kanser Sihat KembaliPenimbunan berlebihan protin AGE boleh menyebabkan kerosakan sel yang akan menjejaskan fungsi sel serta jangka hayat sel. Apakah AGE? AGE merupakan lebihan protin dan gula yang terikat bersama. Apabila badan mengandungi banyak protin AGE sel akan menjadi tepu dan menyekat sel untuk berfungsi. Jadi apabila makin bertambah protin AGE, sel tidak dapat menjalan fungsi dengan baik. Secara tidak langsung ini akan  memudahkan sel-sel kanser menyerang sel-sel yang normal.
Ekstrak polyphenol yang terdapat di dalam Vivix yang mana 10x lebih kuat dari resveratrol merupakan bahan yang dapat melambatkan pembentukan protin AGE.
Maka dengan cara atau mekanisma inilah vivix dapat membantu pesakit kanser sihat kembali. Jika anda berminat untuk dapatkan vivix sila hubungi saya JESNAH JOSEPH ( 0148645784 ) atau anda boleh klik link dibawah .

                                          "BELI VIVIX SEKARANG "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan