Selasa, 15 November 2016

Sumber protein ( ESP Shaklee )

Haloo, Selamat petang semua kepada pembaca Blog Jesz . hihi ..

Ok harini nak cerita la sedikit kan mengenai Shaklee , yeah ! jika kita sudah jatuh tangga (ehhh, silap jatuh cinta ) sama Shaklee mesti nak share kepada semua orang right ? Harini Jesz nak story sedikit about ESP .pernah dengar ? Nama penuh ESP ( Energizing Soy Protein )

ESP adalah sumber protein terbaik . Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. ESP telah diiktiraf di seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dam komprehensif serta kualiti protein yang sangat tinggi yang pernah dihasilkan.

 ESP diproses menggunakan kacang soya non-GMO (non-Genetically Modified Organism ) . Contoh makanan yang diproses secara GMO ialah tembikai . Yang mana sepatutnya tembikai mengambil masa untuk membuahkan hasil selama 6 bulan . Tapi oleh kerana segelintir peniaga ingin mengaut untung dengan lebih cepat , mereka telah menyuntik GMO kedalam biji buah tembikai agar tembikai dapat menghasilkan buah hanya dalam 2-3 bulan sahaja. Ini adalah yang kita panggil GMO. That why kita harus hati-hati dalam memilih makanan . Jangan nampak makanan tuu fresh dan besar terus beli. Sebab makanan yang ada GMO ne ialah makanan yang kelihatan seperti segar bugar tau~

Next ialah ESP diproses pada suhu kadar yang rendah ( sebab tuu kalau bancuh ESP jangan guna air panas , nanti protein hilang ) . Satu canister ESP seberat 850g dan ia bersamaan dengan 30kg kacang soya non-GMO yang telah diproses menjadi serbuk ESP . Ini lah sebab ESP memberi tenaga segera dan boleh bertahan lama. ESP merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ianya turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral . Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikannya sesuai untuk penghidap kencing manis .

APA ISTIMEWANYA ESP ? 

Awet muda = Asid amino penting untuk membina otot, kuku , rambut , darah , organ , kulit , gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda. 

Baik untuk Hormon = Kacang soyanadalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavone, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoprosis dan sakit jantung. 

Baik untuk Prostat = Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas didalam sel badan sebelum menukarkan sel DNA kepada sel kanser. 

Keremajaan Kulit = Merangsang pembentukkan semua kulit dan otot, mengurangkan kedutan , agen anti-penuaan , mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepatkan penyembuhan luka dan mengurangkan kesan parut. 

Pembekal Tenaga = Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun , maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan. 

Membaiki Pigmentasi = Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur. Membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan usia tua. 

Membaiki Memori = Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dan dorongan seksual . 

Sekadar info. Sebenarnya kita boleh dapat protein dari makanan harian kita, tetapi mampukah kita makan semua ini setiap hari tanpa rasa jemu ? Jadi itulah kenapa anda harus pilih ESP sebagai sumber protein anda.

Boleh Hubungi Saya kalau nak tahu maklumat tentang supplement shaklee yang lain . erima kasih kerana sudi membaca ^+* .

FB : Jestom TJ
Email : Tommyjesnah.jt@gmail.com
Wasap/ sms / call : 0148645784 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan