Selasa, 14 Februari 2017

Ikhtiar Penyakit Kencing Manis / Diabetis dengan mudah.

Penyakit kencing manis ataupun lebih dikenali sebagai Diabetis mellitus merupakan sejenis penyakit yang dapat dicirikan dengan keadaan hiperglisma ( tinggi kandungan glukosa dalam darah ), terutamanya selepas pengambilan makanan, pada penghidapnya.


Secara umumnya, penyakit kencing manis dapat digolongkan sebagai :

→Diabetis jenis pertama (I) juga dikenali sebagai diabetis bersandar insulin atau diabetis awal remaja. Diabetis jenis I dicirikan dengan kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas. Biasanya, penghidap diabetis jenis pertama mula mendapat simptom penyakit semasa kanak-kanak atau remaja. Disebabkan oleh kegagalan penghasilan insulin semula jadi oleh badan, pesakit memerlukan suntikan insulin dari luar untuk pengawalan tahap glukosa darah.

 →Diabetis jenis kedua (II) boleh disebabkan oleh kerintangan insulin ( penurunan sensitiviti tisu badan terhadap insulin ) dan/atau penghasilan insulin yang berkurangan. Diabetis jenis II, oleh kerana masih mempunyai sedikit sebanyak insulin dari pankreas, boleh dikawal secara pemantauan pengambilan makanan, pengurangan berat badan, bersenam dan pengambilan ubat/suplemen /suapan (suntikan insulin diperlukan dalam keadaan tertentu sekiranya pengambilan ubat secara makan kurang berkesan atau memberi kesan sampingan serius kepada pesakit.

→Diabetis Gestasi ialah diabetis yang dialami oleh wanita ketika kehamilan. Diiabetis gestasi adalah mirip diabetis jenis kedua disebabkan ketikan kehamilan, insulin yang diperlukan oleh wanita hamil adalah lebih untuk keperluan bayinya. Jika badan tidak mampu untuk menghasilkan insulin tambahan untuk keperluan anak dalam kandungan maka ibu akan mengalami paras gula dalam darah tinggi.

PUNCA DIABETIS 

Tanda-tanda klasik diabetis yang tidak dirawat ialah penurunan berat badan. polyuria (kerpa buang air kecil), polydipsia (peningkatan dahaga) dan polyphagia (peningkatan kelaparan). Gejala boleh berkembang dengan cepat ( minggu atau bulan ) dalam jenis diabetis mellitus I, manakala mereka biasanya membangunkan lebih perlahan dan tidak ketara atau aktif dalam jenis diabetis II.

Beberapa tanda dan gejala-gejala lain boleh menandakan bermulanya diabetis walaupun mereka tidak khusus kepada penyakit ini. Sebagai tambahan kepada orang-orang yang mengalami simptom seperti didalam gambar termasuk orang yang penglihatan kabur, sakit kepala, keletihan, luka lambat sembuh dan kulit gatal. Glukosa darah tinggi boleh menyebabkan penyerapan glukosa dalam kanta mata, yang membawa kepada perubahan dalam bentuknya, menyebabkan perubahan penglihatan. Beberapa ruam kulit yang boleh berlaku dalam penyakit kencing manis secara kolektif dikenali sebagai kencing manis dermadrom.

RAWATAN DIABETIS / KENCING MANIS DENGAN SUPPLEMEN SELAIN DARI BERGANTUNG KEPADA UBAT HOSPITAL DAN SUNTIKAN INSULIN.

Korang pernah dengan Shaklee ? Shaklee adalah salah satu produk yang telah wujud beratus tahun yang diasaskan oleh Dr. Forrest C. Shaklee. 

Suplemen tersebut digelar vivix / tonik ajaib shaklee .. kenapa ajaib ? sini saya akan terangkan satu persatu mengenai vivx agar anda lebih mengenali apa itu vivix sebenarnya .
                                                         Ini lah rupa vivix
Vivix ada orang kata mahal .. Yes memang diakui harganya sangat mahal, but trust me, sakit atau sihat lebih mahal ? Ini korang fikir-fikirkan la ye ~

KEISTIMEWAAN VIVX SHAKLEE

Memperbaiki DNA
-Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA( salah satunya akibat radikal bebas ) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut. Vivix sesuai diambil oleh mereka yang menghidapi penyakit kronik seperti kencing manis ini.

Memperbaiki tenaga sel.
-Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat kita kehilangan tenaga. Ini alan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh. Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

Selain itu, vivix juga dihasilkan secara patent pending agar tidak boleh ditiru oleh syarikat lain dan hanya boleh didapati di dengan pengedar shaklee yang sah sahaja.

Apa yang dimaksudkan dengan Patent Pending ?
-Patent pending ini merujuk kepada pemeliharaan hak cipta. Macam selalu orang sebut, hak cipta terpelihara atau kita selalu nampak di tv (sebelum movie start). Itu lah dia patent pending.

Tujuan patent ini adalah untuk memelihara produk kita dari diciplak oleh orang yang tidak bertanggungjawab yang hanya ingin mengaut keuntungan semata-mata. Orang seperti inilah yang boleh merosakkan nama baik produk kita. Bila dah di paten, tak de lah kita jumpa klon produk kita dipasaran.

Apa eksklusifnya vivix shaklee sehingga ia dipatenkan ?

Baik, mungkin ada yang tidak tahu. Mari saya kongsikan dengan korang.

-Anggur Muscadine ( salah satu kandungan dalam vivix) ni kena tanam di satu ladang yang terbesar didunia. The only one dan tiada tempat lain. Perkara ini sangat menarik perhatian Mr. Roger Barnett selaku CEO Shaklee, dan beliau telah membeli hak pengeluaran eksklusif ladang tersebut.

Apa tindakan Roger Barnett seterusnya ?
-Beliau terus buka satu kontrak antara mereka untuk kunci seluruh tanaman Anggur Muscadine dan ianya hanya eksklusif untuk Shaklee sahaja ! Teruja kan mahu tau why Muscadine Grape .. kenapa tak anggur biasa yang berlambak-lambak tu kan ?Ini nanti akan saya terangkan dalam apa kandungan vivix.

Ok, kita masuk semula ke paten vivix .. belum habis lagii tauu~ jangan mengeluh dulu, mesti baca sampai habis mesti kamurang akan kagum dengan tonik ajaib shaklee ne.

Ada 3 perkara yang shaklee patenkan untuk vivix;

1) Cold Filling Extraction
-Yang dimaksudkan dengan Cold Filling Extraction ini adalah, buah-buahan yang digunakan dalam vivix shaklee di perah untuk keluarkan patinya dengan suhu yang rendah. Ini kerana, apabila proses perah yang menggunakan air panas atau suhu yang tinggi, ia akan menyebabkan kurangnya kualiti walaupun kuantitinya mungkin lebih banyak.

2)Gabungan Polifenol
-Terdapa 15 gabungan polifenol dan resveratrol dan ianya hanya dirumuskan pada vivix shaklee.

3) Semulajadi Tanpa Pengawet
-Orang kata, nak tengok madu asli, letaklah di frazer dan ianya tidak akan membeku. Yes, sama juga dengan vivix shaklee. Letak diluar, ia tidak meruap. Dan bila letak dalam freezer ia tidak beku ! Dan tindakan ini tanpa bantuan bahan-bahan kimia ~ ohsem kan ?

KANDUNGAN VIVIX.

Muscadine Grape


-Merupakan satu-satunya anggur yang mempunyai lebih dari satu kromosom ( nah, ini dia kehebatan anggur muscadine that why Roger Barnett sanggup beli ladang tersebut ) , yang mana saintis percaya ianya dapat mengukuhkan profil polifenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan.

Purple Carrot

-Adalah sumber terbaik Vitamin A da mengandungi phtokimia termasuk caretenoids, phenolics, polyacetyleness, isocourmarins dan sesquiterpenes. Ia juga mengadungi anthocyanins yang merupakan sumber antioksidan yang tinggi.

Polyganum Cuspidatum

-Dikenali dengan knotweed jepun, adalah tumbuhan perenial yang besar berasal dari Asia. Banyak di temui di Amerika Utara dan Eropah. Ianya adalah sumber komersial resveratrol yang juga terdapat dalm ekstrak anggur merah dan juga biji anggur merah.

Elderberry Eropah ( sambucus nigra )

-Berkesan dalam mengubati simptom flu, terutamanya influanza B. Ia juga mengandung falavanoids yang mempunayai ciri antioksidan yang kuat, maka dengan itu ianya mampu mengukuhkan sistem imunisasi badan kita.

KEBAIKAN VIVIX.

-Mengalakkan penuaan yang sihat.
-Membantu mengelakkan kanser.
-Mengurangkan risiko penyakit jantung.
-Mengurangkn komplikasi kencing manis / diabetis,
-Meningkatkan kesihitan arthritis dan menyokong kesihatan sendi.
-Bantu mengurangkan insiden bagi penyakit nyanyuk
-Menggalakan kehilangan berat badan
-Meningkatkan sistem imun
-Menyokong kesihatan mata
-Menggalakan kesihatan keseluruhan

Kebanyakan pesakit diabetis hanya mengamalkan sebotol vivix untuk sembuh daripada diabetis , sebab vivix mengawal kandungan gula dalam darah kita. Harga runcit sebotol (150ML) vivix ialah Rm503.50 FREE POSTAGE SELURUH MALAYSIA. Jika anda ingin mendapatkan vivix dengan harga rendah saya mencadangkan anda beli twinpack vivix , sebab bulan ne ada free 2 bag dari shaklee dan PWP mug from shaklee also dan korang juga akan dapat FREE MEMBERSHIP dalam Shaklee tau~Vivix adalah halal 100% dan mempunyai KKM.
                                                            Sijil HALAL Shaklee

Sini saya ada sertakan beberapa Testimoni pesakit yang berjaya sembuh dari diabetis dengan vivix;


Terima kasih kerana sudi membaca. Jika anda inginkan pertanyaan atau maklumat lanjut tentang vivix , Just drop your comment 😅 Ataupun jika anda ingin terus beli boleh juga.. Sekarang lebih mudah untuk anda membeli produk shaklee secara online hanya dengan klik pada "ORDER NOW" " . Anda sudah boleh membuat pesanan terus kepada shaklee.

                                                         WhatApp ( 0148645784)
                                                          FaceBook ( Jestom Tj )
                                             Email ( Tommyjesnah.jt@gmail.com)

Your Trusted SID SHAKLEE ID:1233756 , consultant special dari saya adalah khas kepada customer saya sahaja.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan