Sabtu, 19 November 2016

Anggur Muscadine @ Muscadine Grape

Apa Itu Muscadine Grape ? 




Muscadine grape atau digelar super grape kerana saiz anggurnya yang lebih besar daripada anggur biasa. Saiz anggur biasa mesti kita biasa lihat kan ? Tapi saiz anggur muscadine ini adalah sebesar sebiji bola golf . Muscadine grape ini agak unik kerana pertumbuhannya memerlukan cahaya matahari yang terang dan kuat lalu menyebabkan muscadine grape ini sangat tinggi dalam kandungan resveratrol dan polifenol.

Muscadine grape adalah buah anggur yang hebat kerana mempunyai lebih satu kromosom . Anggur lain hanya mempunyai 19 kromosom tetapi muscadine grape mempunyai 20 kromosom ( Contoh : kita manusia biasa kan ? Then orang yang ada lebih satu kromosom tu kita anggap sebagai "superman " sebab hebat ). Kromosom ini berfungsi untuk meningkatkan fungsi imun lebih tinggi dalam badan kita dan mempunyai aktioksidan yang tinggi yang bagus untuk kulit . That why bila minum vivix muka jadi pinkish gituu~ hihi

Disebabkan saiz muscadine grape ini lebih besar daripada anggur yang lain dan ini menjadikan ia 6 kali ganda kandungan resveratrol , 40 kali ganda kandungan antioksidan dan lebih banyak kandungan serat berbanding anggur-anggur yang lain. Muscadine grape juga merupakan satu-satunya anggur yang mempunyai asid allagik dalam kepekatan tinggi , satu phyto-nutrien yang tidak dapat dijumpai dalam anggur lain . Asid ellargik ini yang boleh menghentikan tindakan kimia penyebab kanser , anti virus dan anti bakteria dalam tubuh badan kita .

Sekumpulan penyelidik termasuk penyelidik dari University Georgia membangunkan proses ekstraksi sejuk dan lembut untuk menjamin ekstrak anggur yang berkualiti dan dengan aktiviti biologi tertinggi untuk mencipta profil polifanol yang kuat , saintis telah menggabungkan resveratrol yang diekstrak dari muscadine grape .

 Muscadine grape adalah bahan utama dalam penghasilan vivix shaklee. Jadi untuk sesiapa yang inginkan supplemen melambatkan penuaan, mencegah kanser atau membantu dalam pemulihan kanser , vivix shaklee adalah alternatif yang patut dicuba kerana telah ramai yang menggunkan vivix telah sembuh . Kandungan antioksidan yang tinggi dalam anggur muscadine dan diekstrak untuk dijadikan supplemen membuatkan vivix mampu melawan kanser .


Jadi sekiranya anda ingin ikhtiar dengan vivix boleh hubungi saya di ;-

FB : Jestom TJ
EMAIL : Tommyjesnah.jt@gmail.com
NOM. HANDPHONE : 014-8645784

Your trusted SID shaklee [ Cheras Kuala Lumpur @ seluruh Malaysia ]
Thank You For Reading ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan