Rabu, 16 November 2016

Tips Banyakkan Susu badan

Selamat tengahari semua .

Dalam kesibukkan semua bekerja mesti ada ibu-ibu yang telah bersalin mengalami masalah hendak bagi anak full breastfeeding right ? Tidak dinafikan terkadang ada ibu-ibu yang terpaksa memberi anak mereka susu formla seawal umur 2 bulan , sebab tak sanggup nak tengok anak-anak nangis kelaparan kerana tak cukup susu kan ? Ada juga ibu-ibu yang terpaksa pergi kerja dan perah susu terlebih dahulu (EBM), namun susu tersebut tak cukup ? So how ??


Bagaimana nak tambah susu badan ?

Kalau anda seorang surirumah, anda harus mengepam susu badan mengikut masa, agar penghasiln susu baru dapat dihasilkan . Seterusnya, anda harus makan makanan yang panas sentiasa macam bubur kosong . Minum minuman yang panas-panas agar penghasilan susu badan lebih banyak . Tapi, zaman sekarang makin mudah right ? Semu kerja nak mudah ..hihi .Yee la macam suri rumah dulunkalau basuh baju guna tangan je kan ? sekarang da ada mesin basuh , so lebih senang la kerja ibu-ibu semua.

Saya nak terangkan bahawa jika ibu-ibu takda masa nak makan bubur or semua tu, apakata ibu-ibu try ambil set penyusuan shaklee. Set penyusuan shaklee terbahagi kepada dua, iaitu basic dan premium set. Bagi set basic kita hanya ada ESP & Alfafa ( set ini bagi orang yang bajet kecil ) . Manakala, set premium pula terdiri daripada Vitalea Iron Formula, Vita C plus, B-complex dan Ostematrix .

Tapi saya hanya terangkan set basic sahaja yee~ hihi .Alfafa dan ESP . Mungkin ramai yang tak kenal alfafa right ?  Tapi kalau saya sebut Tongkat Ali dan Kacip Fatimah mungkin ramai yang tahu. Alfafa ne sebenarnya juga diberi jolokkan nama Raja Segala Tumbuhan . Alfafa sangat glamour dikalangan pengguna vitamin Shaklee ( terutama wanita sebab sebagai perapat )


Untuk ibu-ibu yang menyusukan bayi dan ingin menambahkan susu badan, alfafa adalah salah satu supplement terbaik . Rakan kepada alfafa pula tidak lain tidak bukan iaitu ESP ( produk hot seller )

Alfafa Complex Shaklee selain sebagai milk booster ia juga membantu mereka yang mengalami bengkak, sakit sendi, arthritis, ulser, penyakit perut, masalah kolon , sakit ulu hati ,hernia, sembab air,tiada selera makan, bengkak buku lali, sinus, alahan, hayfever, gout, bau badan , kaki busuk dan nafas berbau. Alfafa adalah semulajadi, autihistamin & diuretik membantu penghadaman . Ia juga kaya dengan serat dan klorofil, kaya dengan mineral , baik untuk pesakit kencing manis, merendahkan kolestrol, dan anti tumor.

Vitamin apa yang terdapat dalam Alfafa ?

Vitamin A =untuk penglihatan. membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan, mengalakkan pertumbuhan sel. menggalakan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan. 

Vitamin E = melindungi sel-sel terhadap kerosakkan daripada sinaran matahari dan pencemaran udara, kesihatan jantung , kardiovaskular dan kesihatan otot, memperbaiki fungsi imun , menguatkan otot didalam badan , membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah.

Vitamin U = Mengalakan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.

Vitamin B6 = Membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak. Mengalakkan kesihatan saraf dan kulit. Membantu mengurangkan loya .

Vitamin K = penting bagi pembekuan darah, pentingdalam fungsi hati, menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.

Vitamin D = mengawal pengunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlukan untuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat. 

Mineral yang ditemui dalam alfafa. 

Kalsium = membina dan mengekalkan tulang dan gigi, membantu darah membeku, membetu dalam kecergasan dan daya tahan, mengawal retak jantung, melegakan saraf.

Zat Besi = diperlukan dalam pembinaan hemoglobin, membantu pengangkutan oksigen didalam darah.

Kalium = perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim , juga untuk digests lemak.

Fosforus= diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. saling berkait dengan tindakan kalsium dan vitamin D .

Klorin (klorida) = elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan, mengawal metabolisme lemak,gula dan kanji.

Sodium= mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan , meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut. 

Silikon Magnesium = membantu badan untuk menangani sembelit, ketahanan saraf, melindungi kulit dan badan dan merangsang fungsi otak. 

AWAS !!!

Tidak semua alfafa adalah sama, alfafa yang didapati di supermarket adalah alfafa sprout ( biji cambah ) . Alfafa lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tidak mementingkan teknologi hijau. Alfafa Shaklee diperbuat dari daun alfafa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA; tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides , hormon sintetik dan bahan kimia.

Khasiat ESP ~ 




Protein bukan GMO yang lengkap dengan semua asid amino perlu. Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14g protein soya non-GMO berkualiti tinggi denan semua asid amino yang tubuh badan anda perlukan bagi sintesis protein termasuklah sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging , telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolestrol.

Kelebihan ESP Shaklee ;-

* Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten. 

* Protein soya membantu mengurangkan kolestrol. 

*Mengandungi 5 vitamin B penting, separuh daripada kalsium harian, dan soya isoflavones. Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid, 

* Protein soya bukan GMO ini dihasilkan dibawa satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), dimana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprossesannya. 


Jika anda berminat untuk dapatkan set ini hubungi saya di :-

FB : Jestom TJ 
EMAIL : Tommyjesnah.jt@gmail.com
No,hp : 0148645784

Tiada ulasan:

Catat Ulasan