Rabu, 15 Februari 2017

Bebas Dari Suntikan Insulin : Penyakit kencing manis .

Selamat Petang dan Salam Sejahtera Reader,

Okay.. Harini saya nak berkongsi mengenai kisah seorang Mak cik yang menghidap penyakit kencing manis (diabetis). Kadar bacaan gula Mak Cik tersebut boleh dikatakan tinggi. Tapi Mak Cik itu tak nak menggunakan suntikan "Insulin".

Tidak diketahui kenapa mak cik tersebut tak nak untuk ambil suntikan insulin. Tapi kemungkinan dia takut jarum atau komplikasi setelah mengambil suntikan tersebut.

Seperti yang kita tahu suntukan insulin dapat membantu untuk mengawal paras gula dalam darah. Setiap penghidap kencing manis wajib mengawal paras gula ini agar komplikasi akibat daripada penyakit kencing manis (diabetis).

Komplikasi yang saya maksudkan terbahagi kepada dua , iaitu MACROVASCULAR & MICROVASCULAR. Macrovascular adalah kesan  kepada salur darah yang besar manakala Microvascular pula kesan kepada salur darah kecil.


Apakah kesan daripada komplikasi besar salur darah yang BESAR (Macrovascular) ?
-Serangan jantung.
-Boleh mengakibatkan salur pembunuh darah tidak lancar di arteri.
-Lumpuh(stroke). Ia sama ada lumpuh separuh atau sepenuhnya.

Apakah kesan daripada komplikasi KECIL (Microvascular) ?
-Mengakibatkan kegagalan fungsi buah pinggang. Jika kedua-dua buah pinggang mengalami masalah kegagalan untuk berfungsi, pesakit perlu menjalani rawatan dialisis secara berkala yang memakan belanja yang agak mahal.

-Pesakit boleh mmengalami mata kabur dan buta. Mengikut kajian, tiada jalan untuk sembuh jika mata buta yang di akibatkan penyakit kencing manis (diabetis).


-Pesakit akan kehilangan ransangan pada saraf terutamanya pada bahagian tangan dan kaki. Kebiasaannya, pesakit akan mengalami kebas pada hujung kaki dan tangan. Mereka juga akan kehilangan deria rasa (sakit/panas) pada tangan dan kaki. Oleh itu mereka tidak akan perasan jika mereka terpijak di permukaan yang panas dan tajam. Secara tidak lansung mereka akan mengalami luka yang tidak disedari pada kaki.
-Untuk pesakit lelaki, mereka boleh mengalami "Mati Pucuk".

Antara kesan lain daripada penyakit kencing manis ialah boleh mengalami jangkitan kulat pada kulit. Biasanya berlaku kepada mereka yang obesiti. Mudah mengalami jangkitan. Jangkitan yang biasa dialami ialah jangkitan paru-paru. 

Berbalik kepada kisah mak cik tadi, komplikasi yang saya terangkan diatas mungkin akan dialami oleh mak cik tersebut. Memandangkan mak cik tersebut tidak mahu untuk mengambil suntikan insulin, maka mak cik itu pun ikhtiar cara lain untuk merawat penyakit kencing manis yang dihidapinya.

Suatu hari, akhirnya mak cik tersebut telah diketemukan dengan seorang penjual Shaklee. Lalu mak cik tersebut telah disyorkan untuk mengambil vivix. Memandangkan vivix telah terbukti membantu ramai orang yang menghidap kencing manis maka mak cik itu pun terbuka hati untuk mencubanya.

Kesan Selepas Menggunakn Vivix

Selepas 2 minggu, pengedar shaklee itupun bertanya kabar . Dann perubahan yang sangat positif! syukur . Bacaan gula mak cik tersebut semakin menurun ..

Sebenarnya ini adalah salah seorang pengguna vivix yang telah berjaya menurunkan kadar bacaan gula dalam darahnya. Ramai lagii yang telah berjaya merawat penyakit kencing manis dengan vivix.

Disini saya ada sertakan sebuah video seorang pak cik yang telah menghidap diabetis selama 20 tahun dan kena berjumpa doktor seminggu sekali .Beliau akhirnya telah mencuba vivix, dan hsilnya hanya 3 bulan.. Boleh lihat video ini sebagai bahan bukti ~



Kepada anda yang mengalami masalah penyakit kencing manis , saya suka sarankan anda untuk mencuba vivix kerana ia terbukti dapat membantu ramai penghidap kencing manis. Anda juga boleh baca tentang entri saya Ikhtiar pesakit kencing manis dan kisah penglaman ngeri seorang pesakit diabetis.

Jika anda berminat untuk mendapatkan vivix, anda boleh membelinya tanpa menhubungi saya dengan klik "ORDER SEKARANG" dan anda akan dapat berhubung terus dengan shaklee melalui online.

Atau jika anda ingin dapatkan konsultasi dan manfaat lain vivix boleh hubungi saya 0148645784 JESNAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan