Selasa, 27 Jun 2017

Hilangkan Jerawat Dengan Hanya Menggunakan Bawang Putih ! Terbukti Sangat Berkesan

Bawang putih merupakan jenis rempah-rempah yang memiliki kandungan anti-bakteria dan anti virus, kedua-dua kandungan terebut sangat bermanfaat untuk mencegah dan mengatasi jerawat pada muka anda.

Selain itu, bawang putih  juga memiliki kandungan allicin yang juga merupakan suatu zat organisulfur yang mampu menghaluskan dan melembutkan kulit berjerawat.

Sedangkan kandungan minyak atsiri yang tersimpan didalamnya mampu mengeluarkan kadar minyak berlebihan pada kulit wajah, kandungan minyak berlebihan di wajah inilah punca utama penyebabnya timbul jerawat.

Berikut ini merupakan beberapa cara yang dapat anda lakukan untuk menghilangkan jerawat dengan menggunakan bawang putih :

#1 - Menggosokkan pada wajah
Cara pertama, anda siapkan terlebih dahulu satu ulas bawang putih, lalu kupas dan hiris nipis. Setelah itu, bersihkan terlebih dahulu kulit wajah anda dengan air hangat dan gosok-gosokkan hirisan bawang putih tadi pada jerawat tersebut (akan agak pedih sedikit). Kemudian biarkan elama semalaman, lalu bersihkan pada keesokan harinya dengan air dingin dan sabun pencuci muka anda. Lakukan cara ini secara berulang kali setiap malam sebelum tidur, jika jerawat anda tidak begitu banyak atau teruk biasanya keesokan harinya jerawat tersebut akan surut dengan sendirinya.

#2 - Menampalkannya
Cara selanjutnya iaitu dengan menumbuk bawang putih, lalu tempelkan pada jerawat dan biarkan selama dua puluh hingga ke tiga puluh minit agar kandungan didalamnya dapat meresap kedalam kulit. Lakukan cara ini setiap malam juga sehingga jerawat hilang dan mengempis.

#3 - Menjadikan bahan untuk masker muka
Caranya iaitu : siapkan tiga ulas bawang putih, lalu haluskan dengan cara tumbuk atau dibender sampai betul-betul halus. Stelah itu, tambahkan sedikit minyak zaitun dan campur kedua bahan tersebut sehingga benar-benar sekata. Selanjutnya, bersihkan terlebih dahulu kulit wajah anda sebelum disapu masker bawang dengan menggunakan air hangat. Kemudian, maskerkan campuran bahan tadi keseluruh wajah anda, lalu biarkan selama tiga puluh minit dan bersihkan kembali dengan menggunakan sabun. Lakukan rawatan ini setiap malam juga sebelum tidur.

#4 - Suplemen
Ada sesetengah orang sangat tidak suka dengan bawang putih, sebab bau bawang putih yang kuat. Sebenarnya ada cara yang lebih senang. Telan je bawang putih, tapi ada ke yang sanggup ? hehe nak bagitau korang, kalau tengok wanita korea semua cantik-cantik ditambah lagi muka halus kan ? Rahsia dorang adalah makan bawang putih mentah bulat-bulat tanpa direbus, digoreng.

Tapi ada ke ya yang nak telan bawang putih tu ? Siapa sanggup ? Jadi saya nak share sesuatu dengan korang tentang garlic shaklee. Semua tau kalau dalam bahasa melayu garlic bermaksud bawang putih kan ? So, tak perlu susah nak telan bawang putih bagai yaa~ telan je tablet garlic dari Shaklee.

Bagaimana garlic shaklee ini dapat membantu hilangkan jerawat ? Menurut satu pos di Theacnezone, antara sifat-sifat bawang putih ini boleh membantu dalam mengatasi masalajh jerawat dengan anti oksidan yang sangat kuat, anti bakteria, anti fugal dan anti viral. Makan tak hairanlah garlic ini sangat bagus dalam menghapuskan bakteria degil yang menjadi punca kepada pembentukkan jerawat.

Bawang putih juga ada mengandungi alisin ( seperti yang saya sebutkan ditas tadi ) yang bertindak sebagai antibiotik semulajadi. So, masalah jerawat boleh diatasi dengan segera dari dalam badan. Garlic Complex Shaklee semestinya suplemen semulajadi yang terbaik. Sebabnya, perbandngan dengan produk-produk yang lain menunjukkan kombinasi dan peratusan yang sangat berbeza.

Kelebihan lain Garlic Complex Shaklee :

  • Setiap tablet Garlic Compelx Shaklee mengandungi 500mg bawang putih
  • Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
Tips Aplikasi Penggunaan Garlic Complex

Tips 1 : Minum Garlic
  • Hancurkan 2 tablet Garlic Complex
  • Campurkan ke dalam jus minuman
  • Minum
  • Gosok gigi untuk menghilangkan bau pada mulut
* Amalkan setiap hari pada waktu malam sebelum tidur.

Tips 2 : Rawat  Jerawat Dari Luar
  • Hancurkan 1 tablet Garlic Complex
  • Campur kedalam air
  • Sapukan pada kawasan jerawat
  • Biarkan 5-10 minit
  • Basuh muka
Berapa Harga Garlic Complex ?
Harga sebotol garlic complex ini hanyalah RM 56.25 sebotol ( 60 biji ).Ia sangat murah jika nak dibandingkan dengan proses pembuatannya yang sangat-sangat teliti dan semulajadi oleh shaklee.

Testimoni Pengguna :


*Disclaimer : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Hubungi Saya :
Jika anda ingin bertanya sesuatu pasal Garlic Complex Shaklee ini atau produk shaklee yang lain, anda boleh hubungi saya 0148645784 (Jesnah) untuk membuat tempahan. Saya akan memberikan konsultasi eksklusif untuk pelanggan saya sahaja..

Terima kasih.




7 ulasan:

  1. Wah, lepas ni kena try ni buat masker dgn Garlic Shaklee pula. Thanks tipsnya 😍

    BalasPadam
  2. baru tau tips ini. jerawat dah tak teruk macam dulu sejak amalkan set kecantikan shaklee dan set nutriwhite. tapi,biasalah setiap bulan akan datang jerawat tu sekali sekala.lepas ni boleh la buat masker garlic.garlic shaklee memang menjadi amalan setiap hari. cegumanes nak juga kulit bersih macam artis korea.hehe

    BalasPadam
  3. Senangnya kasi hilang jerawat pakai bawang putih.. tapi kuat bau kan.. nasib ada garlic 😍😍

    BalasPadam
  4. mau try jg tips tempek garlic ke muka

    BalasPadam
  5. Wahhh..baru tahu dengan garlic pun boleh. Tq sharing ye

    BalasPadam
  6. Amboi garlic pon boleh guna buat masker ye..bagi kecutkan jerawat...TERBAIK lah

    BalasPadam
  7. Thanks for this info..nak try jg lepas ni

    BalasPadam