Khamis, 10 November 2016

Penawar kanser

Haii, its me jesz . hihi

Ok, pada petang yang sejuk nii , hujan turun membasahi bumi ..terasa nak share sesuatu yang sangat penting buat semua, about kanser .



APAKAH KANSER?

Kanser merupakan sekumpulan penyakit yang mempunyai kaitan dengan peranan sel. Sel-sel adalah unit-unit teramat kecil yang membina semua hidupan, termasuk tubuh manusia. Terdapat berbillion sel dalam tubuh setiap manusia.

Kanser berlaku apabila sel-sel yang tidak normal berkembang dan merebak dengan cepat. Sel-sel normal dalam tubuh membiak dan membahagi hingga tidak terkawal dan tidak mati. Sel-sel kanser biasanya berkumpul atau berkelompok lalu membentuk tumor. Tumor yang sedang berkembang menjadi benjolan sel-sel kanser yang boleh memusnahkan sel-sel normal disekitar tumor dan memusnahkan tisu-tisu tubuh yang sihat. Ini membuatkan seseorang itu jatuh sakit.

Kadang kala sel-sel kanser memecah daripada tumor asal dan bergerak ke bahagian lain tubuh, di mana ia terus membiak dan membentuk tumor baru. Beginilah caranya kanser merebak. Perebakan tumor ke tempat baru dalam tubuh dikenali sebagai METASTASIS.

Penghidap kanser ada kalanya berasa sakit tetapi masih mampu melakukan perkara-perkara yang biasa dilakukan. Kecuali mereka terasa amat sakit!

Tapi Tuhan kita itu Maha kuasa dia tidak menciptakan segala sesuatu tanpa penawar right ? 

Ok, ini adalah produk shaklee yang bernama vivix . Vivix ini sangat istimewa kerana ia mampu melawan sel-sel kanser . Sekarang saya akan ceritakan kepada anda semua bagaimana vivix ini bekerja untuk melawan kanser ..

(( VIVIX VS KANSER ))

Bukan seorang atau dua malah ramai yang telah menghidap kanser telah sembuh dengan vivix shakle. Hasil daripada pemeriksaan mendapati sel kanser semakin merosot, malah ada yang menunjukkan sel kanser telah hilang seakan pesakit tidak pernah menghidapi kanser . 

APAKAH KANDUNGAN VIVIX YANG MAMPU MENENTANG SEL KANSER ?

= Resveratrol 


Resveratrol merupakan sejenis polifenol yang di panggil phytoalexin atau bahan kimia semulajadi yang dikeluarkan oleh sesetengah tumbuhan dimana fungsinya adalah sebagai agen pertahanan apabila diserang oleh penyakit dan serangan bakteria atau kulat ataupun panthogen yang lain. Ia terhasil daripada tindakbalas tumbuhantersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan , sinar UV , cuaca ekstrem dan sebagainya. Resveratrol boleh didapati daripada  buah-buahan dan bijan. Namun, kulit anggur merah iaitu Muscadine Grape mengandungi resveratrol yang paling tinggi selain rasberi dan kekacang. 


Anggur muscadine mempunyai ikatan kimia yang jauh berbeza berbanding anggur-anggur yang lain kerana ianya kaya dengan anthocyanins yang mana mempunyai antioksidan yang tinggi dan menunjukkan beberapa kesan anti-tumor antaranya menghalamh sintesis DNA dalam kanser payudarandan perkembangan saluran darah dalam sesetengah tumor termasuklah enzim perebak tumor.

 Merencatkan pertumbuhan sel kanser, Resveratrol dipercayai dapat merencatkan pertumbhan sel kanser selain dapat membina dayaketahanan terhadap kanser dimana terdapat 3 fasa iaitu;-

1. Fasa Pertama
Pada fasa ini, resveratrol bertindak mengurangkan kerosakkan sel-sel sihat yang berpunca dari serangan agen-agen karsinogenik.

2. Fasa Pertumbuhan
Resvertrol mengaktifkan gen sirtuin 1 iaitu agen anti-penuaan bagi tujuan menghalang pertumbuhan sel-sel kanser.

3. Fasa Pertumbuhan Pesat
Di peringkat ini, resveratrol membantu mempercepatkan proses apoptosis iaitu proses mematikan sel-sel kanser .

Kelebihan yang terdapat dalam vivix adalah kandungannya terbukti secara klinikal 10xganda lebih hebat berbanding resveratrol semata-mata...

Saya sertakan beberapa testimoni vivx yang telah berjaya menyebuhkan pesakit kanser *_^
Jika anda berminat nak dapatkan vivix atau produk shaklee yang lain sila hubungi saya di ;-

FB : Jestom TJ
EMAIL : TommyJesnah.Jt@gamil.com
Wasap / Sms / Call : 014-8645784

Terima kasih kerana membaca ~ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan