Ahad, 9 Julai 2017

Kenapa Anda Perlu Detox ?

Hai, selamat malam .. Pernah dengar perkataan detox ? Atau istilah paling mudah penyingkiran toksin dalam badan. Sebagai manusia, badan kita juga sebenarnya perlukan pembersihan, jika tidak maka itu lah yang mengundang pelbagai penyakit.

Apa Sebenarnya Detox ?
"Apasal kebalakangan ini bila masuk Facebook, perkataan detox banyak meleret kat news feed saya ne ya ? hmm"

Detox ini sebenarnya membawa maksud penyingkiran toksin, bahan kimia, logam berat dan parasit daripada terus bersarang dalam badan. Darimana pula datangnya benda-benda tu semua ? Datangnya adalah daripada persekitaran, udara yang kotor, air yang tercemar, makanan ringan, fast foods, sayura dan buah yang tidak dibasuh dengan bersih, ikan yang sudah disuntik untuk sentiasa segar dan ayam yang telah disuntik supaya cepat besar. 

Orang yang paling sihat pun sebenarnya perlukan detox untuk membuang toksin dalam badan. Detox ini umpama kita bersihkan bilik stor kita lah. Bilik stor kan banyak barang, penuh dengan habuk, kadang-kadang ada lipas dan anai-anai. Apabila kita rajin kemas bilik stor itu, barang makin kemas, habuk pun makin kurang dan lipas serta anai-anai juga tiada. Macam itu lah juga dengan usus, hati dan darah kita. Apabila kita rajin buat detox, organ-organ kita akan sihat dan sentiasa dalam kedaan yang tip top. Detox ini ibarat maintenance la untuk pastikan fungsi badan kita sentiasa dalam keadaan terbaik.

Memang betul Tuhan ciptakn badan kita sebagai manusia dengan sempurna. Badan kita boleh buang toksin dengan sendirinya melalui kulit, urin, peluh, hati dan buah pinggan. Namun zaman kita sekarang ini terlalu terdedah dengan segala bagai jenis pencemaran sampaikan badan kita pun penat  nak tapis toksin semua itu. Jadi tanggungjawab kita untuk bantu badan kita kembali ke keadaan yang tip top supaya organ-organ kita dapat bekerja dengan cekpa semula.

Jenis-jenis Detox
  • Detox Hati
  • Detox usus
  • Detox Parasit

Kalau kita tanya pakcik google tentang detox, dia akan bagi macam-macam jenis detox. Tetapi yang sebaiknya kita seharusnya membuat detox bersihkan usus terlebih dahulu kerana bila usus sihat nutrien daripada makanan akan dapat diserap dengan lebih optimum. Lagipun usus kan tempat dimana makanan yang kita makan pergi untuk diproses. Pernah tak terfikir, mengapa kita selalu sakit walaupun dah makan makanan yang berkhasiat ? Mengapa kita tak kurus-kurus walaupun dah penat-penat berdiet ? Antara jawapannya ialah usus kita berkeladak sebab itu nutrien makanan tidak dapat diserap dengan optimum. Apabila nutrien tidak cukup, itulah penyebab kita rajin sakit dan berdiet pun tak kurus-kurus.

Detox juga tingkatkan sistem imun badan kerana ia menyingkirkan bendasing yang tidak baik daripada badan, jadinya sisitem imun makin kuat la. Toksin banyak dalam badan membuatkan badan kita bekerja keras untuk memastikan kita sentiasa sihat tetapi sistem imun juga perlukan nutrien untuk memastikan mereka sentiasa kuat. Kalau nutrien tidak dapat diserap dengan jayanya, sistem imun terpaksalah guna apa yang ada untuk mempertahankan badan kita daripada diserang penyakit.

Jadi kerana itulah ramai yang asyik bercerita tentang detox, supaya orang ramai faham betapa pentingnya detox untuk diri kita. Awareness la katakan. Ingat ya bil hospital sekarang ini tinggi, kerajaan memang murah tetapi kalau terkena penyakit kronik memang perlu costly juga lah. Pencegahan perlu dibuat dari sekarang. Alahai bukannya setiap hari buat detox ni, sebulan sekali jer.

Disini saya ingin tawarkan set detox shaklee yang memang sangat best untuk buang segala toksin-toksin dalam badan anda.
Beli Fullset detox shaklee ini anda layak mendapat free membership Shaklee (Rm69.90) & Cash bonus untuk bulan depan.
Fungsi set Detox shaklee.
Bagi yang tidak mempunyai bajet yang banyak, disini saya tawarkan set detox shaklee bajet yang juga sangat baik untuk detox!

Ini adalah antara set detox yang ditawarkan oleh saya, jadi tak perlu pening kepala nak makan apa untuk detox. Jika anda berminat ingin mencuba set detox shaklee fullset atau budget, anda boleh hubungi saya 0148645784 (Jesz).

Luv, Jesz.




7 ulasan:

  1. Nak cantik,nak sihat,kena detox. Bagi darah kita bersih. Bagi oksigen sampai ke setiap organ badan dengan jayanya. Bila oksigen cukup,kulit pun jadi sihat. Badan pun bertenaga.

    BalasPadam
  2. kadang-kadang ada yang ambil vitamin tapi rasa macam takde kesan apa-apa..mungkin sebenarnya dia kena lakukan proses detok dulu baru vitamin yg dia ambil sebelum tu boleh nampak kesan..

    BalasPadam
  3. Detox shaklee adalah yg terbaik...kerana process detox ni paling selamat untuk badan...no kata diet2 tau...kakina pon perenah buat untuk seminggu memang awesome...badan ringan ...

    BalasPadam
  4. Detox shaklee ada detox kesulurahan & terbaik..ia bgus utk buang toksin dlm bdn

    BalasPadam
  5. Detox shaklee ada detox kesulurahan & terbaik..ia bgus utk buang toksin dlm bdn

    BalasPadam
  6. klu sya banyak makan fast food dan x bersenam, badan akan rasa lemau dan slalu mengantuk.tp klu buat detox memang akan rasa badan jadi ringan

    BalasPadam
  7. 2x kak Aya buat detox shaklee ni, besttt sangat. Berat turun, badan rasa ringan. Jerawat segan2 tumbuh. Bestttt

    BalasPadam