Rabu, 19 April 2017

Atasi Masalah Bell Palsy Dengan Selamat

Sejak kebelakangan ini, banyak saya dengar orang yang terkena bell palsy. Pernah dengar ka apa dia bell palsy ni? Bell palsy berlaku apabila saraf dimuka (Facial nerve) lumpuh atau menjadi lemah. Facial nerve adalah saraf yang bertanggungjawab untuk mengawal otot muka kita dan juga sebahagian daripada deria rasa.

Jadi bayangkan bila saraf di bahagian muka mula lumpuh, kita nak bercakap susah, muka jadi senget, nak tutup mata pun susah. Punca berlakunya bell palsy  adalah tidak diketahui. Dalam perubatan mereka panggil idiophatic. Disebabkan simptom seperti strok, doktor kena rule out dulu penyakit seperti strok, kanser otak, jangkitan herpes sebelum mereka diagnos sebagai bell palsy.

Apakah Simptom Bell Palsy?

  1. Air liur meleleh.
  2. Muka senget sebelah.
  3. Mata tak boleh tutup rapat.
  4. Tak boleh angkat kening.
  5. Sensitiviti terhadap bunyi semakin meningkat.
  6. Rasa kebas di sebelah muka.
  7. Rasa sakit dalam atau belakang telinga.
  8. Hilang deria rasa makan.
Bagaimanakah Bell Palsy Dirawat?
Kebiasaannya ia akan sembh sendiri dalam masa beberapa bulan. Kadang-kadang mengambil masa lama. Tetapi ada juga kes di mana pesakit perlu ambil steroid.

Apakah Suplemen Yang Dapat Membantu?
Saya sarankan ambil vivix sebagai suplemen wajib. Kenapa? Resveratrol dalam vivix mampu membaik pulih sel  dan dalam masa yang sama dapat bertindak sebagai anti-radang. Selain itu, perlu juga ambil B-complex kerana B-complex adalah suplemen terbaik untuk kesihatan saraf.

Jom tengok testimoni mereka yang berjaya atasi bell Palsy dengan pengambilan suplemen shaklee:)

Testimoni 1

Testimoni 2

Testimoni 3

Testimoni 4

Kenapa mesti suplemen shaklee? Kerana vitamin keluaran shaklee terbukti berkesan melalui kajian pihak ketiga atau landmark study. Dan yang paling penting, semua vitmin shaklee dihasilkan daripada sumber semulajadi dan bukanlah vitamin sintetik. Jadi ia sangat selamat untuk diambil secara konsisten setiap hari.

Untuk mendapatkan suplemen vivix dan set penuh bell palsy, anda boleh menhubungi saya di Facebook: Jestom TJ , WhatApp: 0148645784 atau terus klik www.wasap.my/60148645784, Email :Tommyjesnah.jt@gmail.com. Sekian terima kasih :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan