Isnin, 10 Julai 2017

3 Jenis Detox Yang Perlu Anda Ketahui

Semalam Jesz sudah share kenapa badan kita perlu detox kan ? Tapi kalau ada yang terlepas baca entri Jesz sebelum ini, boleh baca sini "Kepentingan Detox " .

Malam harini Jesz nak kongsi pula beberapa jenis detox, sebenarnya sangat banyak jenis detox yang kita boleh buat.

Tiga Jenis Detox

#1 Detox Usus
-Pembersihan usus adalah penyahtoksifikasi badan yang paling penting. Pembersihan usus yang sempurna adalah penting dan merupakan cara utama untuk mengembalikan badan kita ke tahap yang seimbang, kesihatan yang bertambah baik dan menambahkan tenaga. Justeru itu, ia juga membolehkan sistem badan yang lain untuk dibersihkan.

Usus adalah bahagian badan yang bertanggungjawab untuk menyerap khasiat daripada makanan dan memproseskan bakinya untuk membentuk bahan buangan untuk dibasmi atau dibuangkan. Usus manusia terdiri daripada usus besar dan usus kecil.

Semasa proses penghadaman, sebahagian besar makanan yang kita makan akan membentuk bahan bendalir dalam saluran usus. Walaubagaimanapun, kebanyakkan bahan ini akan dikeluarkan daripada badan melalui proses pembuangan yang normal, tetapi masih ada sebahagian daripadanya yang melekat di atas dinding usus yang kemudiannya menjadi plag.

Dr. Bernard Jensen, Pd.D telah menekankan kepentingan usus yang sihat, menurut beliau " Setiap tisu dibekalkan oleh usus. Apabila usus kita kotor, darah juga akan kotor. Oleh itu sistem usus mesti dipulihkan sebelum pemulihan bahagian badan yang lain boleh dilakukan. "

Disini ada beberapa suplemen yang boleh membantu anda untuk melakukan detox usus iaitu Herblax Shaklee dan Peppermint Ginger Plus.

Herblax - membantu membersihkan usus, membantu masalah sembelit teruk, membantu mengurangkan bau badan dan jerawat badan, mengempiskan perut dan buang toksin dalam badan.

Peppermint Ginger Plus - melegakan sistem penghadaman sepanjang detox. Bantu buang angin dalam perut dan usus.

#2 Detox Hati
Hati adalah merupakan "fabrik kimia" pada tubuh kita. Fungsi hati adalah untuk mengatur metabolisme dan detoksifikasi dalam tubuh kita, oleh kerana itu mengurangi muatan racun yang masuk ke hati.

Hati menyaring 10 liter darah dalam satu minit. Semua makanan, minuman dan ubat-ubatan yang kita makan akan disaring terlebih dahulu oleh hati dan akan diubah menjadi sebuah bentuk yang tidak berbahaya dan boleh digunakan oleh tubuh. Sebab itulah kenapa pentingnya juga kita membuat detox hati.

Mat Salleh seringkali menggunakan Dandelion, Milk Thirstle dan sebagainya untuk membuat jus bagi pembersihan hati, manakala orang Jepun menggunakan Cendawan Reishi.

Bagaimana pula dengan anda?  Sudah jumpa sesuatu yang boleh membantu untuk detox hati ? Kalau belum disini saya mengesyorkan anda mencuba DTX Complex Shaklee.

DTX Complex - mengandung milk thirstle extract, dandelion, cendawan reishi dan schizandra chenensis yang sangat membantu fungsi hati.

#3 Detox Darah
Mesti ada yang binggung kan ? Darah pun mahu ka kena detox ? Ya, darah juga harus menjalani proses detox. Ini bertujuan untuk membuat darah bersifat lebih alkali.

Anda tahu tak ? 90% dari 17 000 penyakit disebabkan akibat toksin yang terdapat didalam darah. Detox darah merupakan hal penting daripada semua program detox.

Kebaikan detox darah ialah :

  • Meningkatkan jumlah sel darah merah dan hemoglobin
  • Meningkatkan kemasukkan oksigen lebih banyak kedalam sel
  • Mengeluarkan racun dari dalam tubuh
Suplemen yang membantu anda untuk detox darah :

Alfafa Complex - membantu detox darah dan membantu penghadaman yang baik.

Vivix - mengandungi polifenol, bahan antioksida yang tinggi untuk membantu merawat sel dan mecegah kerosakan sel akibat radikal bebas.

Kelebihan Set Detox Shaklee 

  • Set detox Shaklee membantu membuang toksin seterusnya menjadi lebih sihat, bertenaga dan fokus.
  • Boleh diamalkan oleh ibu menyusu dengan meal paln tersendiri.
  • Mengurangkan craving terhadap benada manis dan makan banyak seperi biasa walaupun sudah selesai detox 7 hari.
  • Sesi detox yang pendek sahaja, hanya 7 hari dan sudah dapat merasakan kesan perubahan yang positif.
  • Sistem penghadaman lebih baik.
  • Nafas lebih segar dan tidak berbau jika anda mengalami masalah nafas berbau.
  • Kulit lebih segar dan tidak lesu.
  • Mengembalikan berat badan yang ideal.

Jika anda berminat untuk mencuba set detox shaklee, anda boleh hubungi saya Jesz 048645784 untuk pertanyaan atau pembelian.

Luv, Jesz.

7 ulasan:

  1. Best tau lepas buat detoks, badan yang lesu sebelum ni jadi lebih cergas, kadang-kadang berat pun boleh turun dan yang penting kesihatan juga bertambah baik.

    BalasPadam
  2. Jom detox...detox shaklee the best..detox yang selamat...tau...badan sihat ..berat pon turun ...

    BalasPadam
  3. Baru tau tentang ketiga2 detox ni. Thanks kak jesz!

    BalasPadam
  4. Detox shaklee sngt bagus kerana ia menyeluruh & detox sngt la penting utk buang toksin dlm bdn

    BalasPadam
  5. Bagus buat detox nih. Bagi badan rasa bersih dari makanan dan minuman yang kita ambil hari-hari. Bantu ringankan beban organ tubuh untuk bekerja. Jom detox ramai-ramai

    BalasPadam
  6. Detox detox..sangat2 membantu..d tambah dgn bantuan shaklee lg la membuahkan hasil yg baik💪

    BalasPadam
  7. Detox detox..sangat2 membantu..d tambah dgn bantuan shaklee lg la membuahkan hasil yg baik💪

    BalasPadam