Isnin, 13 Mac 2017

Cara Sembuhkan Luka Bersalin Czer Dengan Cepat Dan Badan Kekal Bertenaga

Pilihan bersalin secara czer atau pembedahan sering mendebarkan perasaan bukan. Tetapi ramai ibu yang memilih untuk bersalin normal kerana lebih mudah penjagaanya ketika dalam berpantang. Bersalin secara czer atau pembedahan memerlukan lebih bantuan daripada insan sekeliling kita seperti suami, ibu atau pembantu semasa berpantang.



Punca Kelahiran Secara Pembedahan @ Czer

  1. Ibu tidak berupaya untuk bersalin secara normal. Faktor ini adalah punca yang sering kali berlaku. Dianggarkan satu daripada tiga kes caesarean yang dijalankan adalah disebabkan oleh proses bersalin terlalu lambat atau terhenti sama sekali. Punca masalah ini berlaku adalah seperti kontraksi uterus tidak berlaku dengan baik dan tidak mampu mengembangkan bahagian serviks atau kepala bayi terlalu besar.
  2. Jantung bayi tidak normal ketika bersalin. Ini berkemungkinan menunjukkan bayi tidak menerima bekalan oksigen mencukupi kerana uri menjadi mampat atau plasenta tidak berfungsi dengan baik.
  3. Ibu mengalami masalah kesihatan seperti diabetis, penyakit jantung , penyakit paru-paru atau tekanan darah tinggi. Biasanya ibu akan diberikan induksi untuk bersalin lebih awal. Namun, kadang-kala induksi awal ini menyebabkan kegagalan serviks mengembang sehingga ibu perlu menjalani pembedahan.
  4. Bayi dalam kandungan songsang atau melintang. Jika dipaksa untuk bersalin dalam keadaan songsang, uri mungkin terkeluar terlebih dahulu dan ini akan menyebabkan bekalan oksigen bayi terputus. Kepala bayi juga mugkin terperangkap dalam saluran peranakan walaupun bahagian badan lain dapat keluar dengan mudah.
  5. Kandungan kembar atau tiga. Namun, dalam sesetengah kes, ada ibu yang bersalin secara normal tetapi kesemuanya bergantung kepada kedudukan, berat bayi dan usia kandungan. Sehubungan dengan itu, kajian menunjukkan kembar kedua yang dilahirkan secara normal berhadapan dnegan risiko kematian akibat komplikasi semasa bersalin.
  6. Tali pusat terlilit pada leher atau badan bayi. Dalam pada itu, tali pusat bayi juga berkemungkinan terbelit diantara kepala bayi dan tulang pelvik ibu.
  7. Ibu pernah melahirkan anak secara pembedahan caesarean dalam kelahiran yang lalu. Walaupun ibu verpeluang untuk melahitkn bayi secara normal, namun faktor ini tetap diambil kira oleh doktor. Ini kerana segelintir wanita tidak berupaya untuk melahirkan bayinya secara normal.Maka ibu perlu menjalani pembedahan. Faktor yang memungkinkan pembedahan caesarean dilakukan termasuklah jenis pemotongan rahim yang dilakukan sewaktu kelahiran yang lalu.
  8. Bayi mengalami masalah perkembangan seperti kecacatan tulang belakang (myelomeningocele) atau otak (hydrocephalus).
  9. Ibu belum menunjukkan tanda mahu bersalin walaupun sudah melepasi tarikh yang dijangkakan.
  10. Melindungi bayi daripada jangkitan virus seperti herpes simpleks yang biasanya menjangkiti mulut, mata dan kemaluan bayi.
  11. Plasenta tertanggal daripada dinding rahim sebelum bayi dilahirkan ( abruption placenta ).
  12. Plasenta previa ( plasenta dibawah ). Dalam keadaan ini plasenta mungkin menutupi dinding rahim sehingga menghalang bayi daripada keluar melalui serviks.
  13. Air ketuban berkurangan.
Bersalin secara pembedahan memerlukan penjagaan rapi. Sembelit sering berlaku kepada ibu dalam pantang dan sekiranya ibu bersalin secara pembedahan memerlukan untuk duduk lama didalam tandas. Kalau salah teran boleh terbuka balik jahitan, menakutkan bukan ? 

Harini saya kongsikan pengalaman beberapa orang customer yang berpantang mengambil sirap merah dari shaklee selepas bersalin czer ni. Namanya vivi shaklee, dan vivix merupakan antioksidan tinggi yang terbukti dapat membaikpulih sel-sel badan dengan cepat dan memberikan tenaga kepada sel.

Pengalaman Pengguna vivix Ketika Berpantang

  • Baru 4 hari amalkan vivix setelah bersalin czer luka dah kering !

  • Ambil vivix , dua hari semasa berpantang sudah boleh bangun dan jalan. Anak tiada jaundis !  Hari ke5 badan rasa lebih bertenaga..

  • Kurang rasa nyilu dan boleh ketandas dengan tenang.

  • Badan cergas, susu badan meriah dab luka jahitan baik dalam masa kurang 10 hari !



Bagaimana Vivix Dapat Membantu Ibu sembuhkan Luka ?

Ibu selepas bersalin mengalami maalah urat yang putus terlalu banyak, badan pun lemah dan banyak kehilangan darah. Bersalin secara pembedahan menyebabkan luka bersalin lagi bayak dan perlu lebih teliti penjagaanya serta masa yang panjang untuk sembuh.

Pengmbilan vivix membantu memperbaiki sel-sel badan yang telah rosak, memelihara sel dan memberikan tenaga kepada sel. Jadi selepas mengambil vivix luka akan cepat sembuh dan badan kembali bertenaga.

Tidak rugi mencuba set berpantang shaklee dan vivix ni semasa berpantang. Memang highly recommended . Berbaloi sangat jika ada sedikit wang untuk pelaburan diri. Badan kita pun nak pakai lama kan jadi tak salah manjakan diri untk kembali sihat dan cergas.

Jika anda berminat untuk dapatkan set berpantang shaklee dan vivix shaklee anda boleh hubungi saya di 0148645784 (Jesnah Joseph ) untuk keterangan lebih lanjut .. Sekian terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan