Rabu, 8 Mac 2017

Kos Rawatan Dialisis Buah Pinggang Vs Vivix Shaklee

Selamat Sejahtera ..

Dialisis ini biasanya dikaitkan dengn masalah buah pinggang.. Pernah dengar ka ini dialisis ? ataupun selalu dengar tapi tak pernah pun tahu berapa kos rawatan dia. Sebenarnya kos dialisis ini bukanlah murah, paling kurang kos rawatan ialah 2k sebulan , ini paling kurang tau ~ 


Kesian kan kalau orang yang mugkin tiada ambil insuran atau pun kos rawatan yang ditanggung majikan. Apalagi kalau yang hidup susah, hmmm susah mahu bayangkan dimana mahu dapat duit tiap-tiap bulan .

Apakah Ia Dialisis ?

-Buah pinggang kita berfungsi sebagai organ yang mencuci darah dari segala bahan buangan dan lebihan air dalam badan. Apabila buah pinggang kita menghadapi masalah iaitu tidak dapat menjalankan fungsinya, maka masa inilah seseorang itu perlukan dialisis.

Kegagalan membuang potassium dari dalam saluran darah menyebabkan degupan jantung yang tidak normal dan boleh membawa maut. Apabila darah melalui buah pinggang, ia akan diproses oleh buah pinggang kita dan buah pinggang tahu berapa banyak air yang perlu dikeluarkan dari tubuh sebagai urin dan sebahagiannya disimpan didalam badan. Bijak buah pinggang kita kan ? Selebihnya ia akan menapis darah dari segala bahan buangan yang tidak dikehendaki.

Dialisis adalah satu proses menggunakan mesin khas untuk menggantikan tugas buah pinggang. Seksanya bila nikmat ini tidak dapat dinikmati, bayangkan hanya dengan satu buah pinggang yang tidak berfungsi, manusia akan menghadapi pelbagai masalah. Tidak boleh dibiarkan malah terpaksa menggunakan mesin menggantikan tugas buah pinggang. Mesin dialisis ini telah digunakan sejak tahun 1940an lagi untuk membantu mereka yang ada masalah kerosakan buah pinggang.

Bagaimana Buah Pinggang Boleh Rosak ?
Banyak faktor yang menyebabkan buah pinggang menjadi rosak. Antaranya :-


  • Kencing manis kronik
  • masalah pada buah pinggang
  • masalah darah tinggi
  • ubat-ubatan seperti diuretic
  • kurang minum air
  • ada jangkitan kuman yang menyebabkan kerosakan pada fungsi buah pinggang
  • ubat-ubatan seperti Non-Steroid Anti Infallmatory (NSAIDs) seperti ibuprofen.
  • antibiotik seperti Garamycin.
Tanda Anda Mungkin Menghidap Kegagalan Buah Pinggang



  • kelesuan
  • nafas menjadi pendek
  • bengkak (edema), ataupun sembab
  • keletihan melampau
Kalau kita lihat orang yang meghadapi sakit buah pinggang wajahnya mesti pucat tak bermaya kan ? Jadi kena jaga betul-betul buah pinggang kita ok sebelum ianya rosak.Agaknya bagaimana kita nak jimat kos rawatan dialisis ne ? Disini saya ingin katakan ada sebuah sirap anggur yang mengandungi tinggi resveratrol yang harganya sangat murah berbanding anda membayar ribuan ringgit untuk dialisis buah pinggang , tak salahkan jika kita cuba ikhtiar cara lain .. Nama sirap anggur tersebut adalah vivix shaklee . Harga sebotol hanya Rm475 sahaja .


Disini saya sertakan beberapa testimoni pesakit buah pinggang sembuh setelah amalkan Vivivx Shaklee..






Semoga perkongsian saya ini dapat membantu anda yang ingin mencari ikhtiar lain untuk merawat penyakit buah pinggang , Jika anda ingin dapatkan vivix shaklee, anda boleh hubungi saya Jesnah Joseph (0148645784) atau boleh klik link dibawah untuk membeli vivix secara online. Sekian terima kasih.

                                                  "Beli Vivivx Shaklee Sekarang "


Tiada ulasan:

Catat Ulasan