Khamis, 8 Jun 2017

Cara Cepat Tambah Susu Badan Untuk Ibu Yang Bekerja

Ramai ibu bekerja yang sudah mempunyai kesedaran tentang kepentingan menyusukan bayi secara eksklusif dengan sumber semulajadi susu ibu.

Namun cabarannya bukan mudah untuk menyusukan bayi apabila kita bekerja. Masalah susu kurang, susu tidak mahu keluar, susu merundum dan kekangan masa adalah antara masalah normal yang biasa dialami dalam kalangan ibu menyusu.

Penyusuan susu ibu adalah satu tanggungjawab berat dan tidak semudah disangkakan. Berkongsi tanggungjawab dan kerjaya, urusan rumah tangga dan perhatian terhadap anak-anak serta suami, ibu menyusu perlu sabar.

Bagaimana ibu-ibu di luar sana nak mengatasi masalah ini ? Baik, mari baca 5 perkongsian saya tentang bagaimana cara cepat tambah susu ibu bagi ibu yang bekerja.

5 Langkah Cara Cepat Tambah Susu Badan Bagi Ibu Yang Bekerja

Langkah 1 : Pastikan kesihatan di tahap yang baik
Tubuh badan yang sihat merupakan salah satu kunci penting kepada produktiviti susu ibu yang lancar. Perasan tak, masa kita tidak sihat seperti demam, selesma, sakit kepala mesti penghasilan susu akan terjejas kan ?

Jadi, demi memastikan anda dapat menyusukan bayi dengan susu badan selama yang mungkin, kuncinya ialah kita kena pastikan tubuh badam kita sentiasa dalam keadaan sihat dan optimum. Ya, sakit tak boleh di elak, ia juga merupakan anugerah, tetapi semangat untuk mengatasinya itu yang penting. Jadi bagaimana ?

Disini saya ingin memperkenalkan Vitamin C. Vitamin C adalah amat penting untuk membantu meningkatkan antibodi pada tubuh si ibu. Sumber pemangkin antibodi ini juga boleh disalurkan kedalam susu ibu supaya faedahnya boleh dkongsi bersama melalui penyusuan susu ibu kepada si bayi.

Penting untuk mengambil sumber Viatmin C yang paling natural sama ada melalui buah-buahan , sayuran atau suplemen vitamin C asli yang terbaik. Sustained Release Vita-C plus 500mg daripada shaklee ini sememangnya amat membantu.

Disamping itu, ia juga sangat penting untuk menjaga salur darah didalam tubuh kita. Pengambilan vitamin C yang konsisten juga akan menyebabkan kulit wajah ibu menjadi semakin cerah, bersih dan cantik berseri dengan membantu pembentukkan kolagen yang lebih baik.

Langkah 2 : Tenaga di tahap optimum
Badan yang lemah, letih, lesu atau lemau membuatkan susu ibu pun segan nak keluar. Bila semangat semakin menghilang, nak buat apa pun malas. Lebih-lebih lagi mengepam susu ibu untuk keperluan stok si anak.

Kaedahnya ialah kena pastikan kita mempunyai tenaga yang cukup sepanjang hari. Bagaimana ? Sudah lah seharian kerja, nak urus rumah lagi kan ? Nah, caranya ialah penuhi keperluan nutrisi tubuh untuk sumber tenaga berpanjangan.

Vitalea Iron Formula berperanan memberikan tenaga berterusan kepada tubuh kita terutamanya ibu menyusu. Selain itu, ia juga membekalkan zat besi bagi membantu proses tumbesaran anak dengan baik.

Ibu menyusu juga digalakkan untuk mengambil Vitalea Iron Formula ini untk membantu mengatasi masalah tubuh kehilangan tenaga dengan cepat atau mudah pitam selepas mengepam atau menyusukan bayi.

Langkah 3 : Emosi haruslah stabil dan hati mestilah gembira dan tenang
Emosi yang tenang dan stabil akan merangsang pengeluaran hormon oksitoksin dengan lebih baik, seterusnya memastikan pengeluaran susu ibu menjadi semakin lancar.

Unutk memastikan minda kita kekal ceria, jawapan secara nutrisinya mesti ada dalam vitamin B. Vitamin B Complex sangat penting untuk membantu diri kita mengawal mood agar sentiasa tenang dan positif.

Ianya bukan dadah yang menjadi stimulasi untuk mendapatkan rasa seronok dan gembira sepanjang masa. Ia adalah keluarga vitamin B yang terbesar yang amat berfungsi membantu otak dan mengelakkan kita daripada mengalami stress. Dengan itu secara automatik akan merangsang penghasilan susu yang lebih banyak dan lancar.

Fungsi lain B-Complex Shaklee ialah meningkatkan sistem pertahanan tubuh supaya ibu menyusu tidak mudah jatuh sakit. Jika anda sedang mengambil pil perancang, anda sebenarnya lebih memerlukan Vitamin B Complex ini. Kesan pengambilan pil perancang sedikit sebanyak menyebabkan kemusnahan zat vitamin B yang sedia ada dalam tubuh. B Complex juga mampu menjadikan kulit wajah lebih cantik berseri dan tidak kusam.

Langkah 4 : Pastikan badan sentiasa cergas
Selepas kelahiran, ibu perlukan kalsium untuk memperbaiki kembali komposisi struktur sokongan utama tubuh. Selain itu, kalsium juga dapat menyokong proses tumbesaran melalui kaedah penyusuan sehingga bayi matang.

Jika si ibu tidak menggantikan semula sumber kalsium ini maka si ibu lebih berisiko tinggi untuk megalami osteoporosis (lemah komposisi atau reput tulang), rasa sengal kaki, kekejangan otot, sakit tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua (berkedut).

Bagaimana nak dapatkan sumber kalsium harian yang mencukupi ? Ostematrix shaklee adalah jawapannya. Kalsium membantu badan kekal cergas dan ringan terutama ketika bangun tidur di awal pagi.

Kelebihan ostematrix ialah ia didatangkan dengan formula mudah ditelan. Alternatif mudah bagi mereka yang alergik meminum susu kerana ia tidak berbau dan tidak mempunyai rasa. Best kan ?

Jika korang perasan, ada sesetengah ibu yang period, penghasilan susu badannya akan menurun. Ini disebabkan kekurangan kalsium.

Langkah 5 : Dapatkan bantuan penggalak susu ibu (milkbooster)
4 langkah diatas telah membantu keadaan tubuh badan dan emosi ibu menyusu berada dalam keadaan tip top! Jadi apa lagi yang diperlukan ? Kini masanya ibu menyusu mendapatkan bantuan penggalak susu atau milkbooster.

Didalam set ini, terdapat dua jenis sumber milkbooster, jika digabungkan kedua-duanya sekali, ia memang meletup ! hehe

Produk #1 : Alfafa Complex

Alfafa adalah milkbooster terbaik. Ia membantu memekatkan susu ibu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim.  Alfafa turut membantu proses perkumuhan menjadi lebih lawas dan membantu membuang angin dari dalam badan. Kesannya, anak juga susah untuk mengalami komplikasi kembung perut.

*Alfafa tidak boleh diambil oleh pesakit SLE (Autoimun).

Produk #2 : ESP ( Soy protein isolate powder )

Protein ESP berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Protein wujud pada suhu badan kita dan muda terhapus pada suhu tinggi. Apabila kita memasak sumber protein seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protein yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.

ESP adalah sumber protein terbaik dan lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukkan sel.

Set penyusuan shaklee bukan sekadar milkbooster. Manfaat yang diperolehi terlalu banyak dan merangkumi pelbagai aspek kesihatan. Senang cerita ia memperbaharui dan memperbaiki tubuh kita dari dalam sehingga ke luaran.

Jaminan Keselamatan Dan Keberkesanan
Adakah set lengkap penyusuan ini selamat untuk ibu dan bayi ?
= Ya, sangat selamat.

Produk shaklee tiada tandingannya dalam memastikan produknya sentiasa selamat dan berkesan lebih daripada USD250 juta telah dilaburkan setiap tahun untuk ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan produk.

Jangka masa Keberkesanan ? 
Kesan adalah berbeza mengikut penerimaan badan setiap individu. Namun, kebiasaanya kesan yang optimum diperolehi dalam 2 minggu penggunaan. Walaubagaimanapun begitu ramai juga ibu-ibu yang mendapat kesan lebih cepat.

Testimoni Penguna Set Penyusuan Shaklee :-




Pertanyaan @ Order :

0148645784 ( Jesnah )
Email : Tommyjesnah.jt@gmail.com
Facebook : Jestom Tj

1 ulasan: