Selasa, 18 April 2017

Saya bangun pagi, muka sebelah dah jatuh.. Tak boleh senyum, mata tak boleh tutup.. Air mata mengalir macam menangis .. Rasa sakit sangat.. Muka sebelah rasa tegang je .

Kamu tahukah penyakit bell palsy?

Bell palsy adalah sejenis penyakit kelumpuhan pada bahagian saraf  muka yang menyebabkan ketidakmampuan mengawal otot muka pada sisi yang terkena penyakit ini.

Terdapat beberapa keadaan yang boleh menyebabkan kelumpuhan pada saraf muka, contohnya ketumbuhan otak, strok dan penyakit Lyme. Namun jika tiada sebarang sebab dan berlaku kelumpuhan maka ia dipanggil Bell's Palsy.

Bell's Palsy dikenalpasti melalui bentuk muka yang seakan jatuh sebelah. Kegagalan saraf muka berfungsi menyebabkan mata pesakit tidak dapat dikerdip dan ditutup, senyuman dan pergerakan bibir terganggu, lidah mengeras, kening juga seperti berkerut dan terangkat, air liur meleleh dan hidung seakan terjatuh pada bahagian terjejas.

Gambar dan testimoni dibawah ini menunjukkan seorang pesakit yang mengambil vivix setelah mendapati dirinya diserang bell palsy. Akhirny setelah 3 bulan mengambil Vivix serta Omega Guard, B Complex, Vitamin E Complex berserta dengan fisioterapi, customer ini pulih daripada bell palsy.

Testimoni Pesakit Bell Palsy

02 Oktober 2015

Saya bangun pagi, muka sebelah dah jatuh.. Tak boleh senyum, mata tak boleh tutup.. Air mata mengalir macam menangis .. Rasa sakit sangat.. Muka sebelah rasa tegang je .

Doktor sahkan saya diserang bell palsy, bukan stroke! Tapi kelumpuhan sebelah otot muka. Hanya Allah yang tahu macamana perasaan saya ketika itu.

Saya di steroid, punca bell palsy tidak dketahui. Tapi sebenarnya saya baru lepas bersalin. Ada yang kata wanita lepas bersalin memang senang kena bell palsy.

Selepas berjumpa dengan doktor pada hari itu, saya rasa ingin mencuba alternatif lain. Apabila saya google dan saya ternampak produk shaklee. Iaitu vivix, omega guard, b-complex dan vitamin E. Akhirnya, saya berhenti mengambil steroid. Saya hanya fokus pada suplemen shaklee.

Saya juga menjalani fisioterapi.. Alhamdulilah! Selepas 90 hari saya diberi kesempatan untuk senyum kembali.. Terima kasih Shaklee.

Hanya penghidap bell palsy sahaja yang tahu bagaimana sakitnya jika diserang penyakit ini. Actually, ia lebih kepada membuatkan kita punya self-confidence jatuh di level terbawah sekali. Tapi syukur ke hadirat Allah, dia berikan kembali senyuman diriku ..

Cara Order Produk Shaklee.

Boleh hubungi saya Jesnah Joseph (0148645748) untuk mendapatkan produk shaklee. Terima kasih:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan