Jumaat, 24 Mac 2017

Tips Hilangkan Eyebag


Bila sebut tentang eyebag, semua fikir tak cukup tidur kan ?? Bagi wanita masalah ini sangat la membimbangkan, ya la sudah ada eyebag ditambah lagi lingkaran hitam dibawah mata suda macam panda kan..hehe. Jadi harini saya ingin kongsikan tips untuk hilangkan eyebag tersebut.

Uncang Teh - Lepas bancuh teh, jangan buang uncang tu. Letakkan uncang teh itu pada mata dan biarkan selama 35-30 minit. Sementara itu boleh lah tidur dengan relax dulu=)

Timun - Untuk hilangkan eyebag, letakkan 2 potong hirisan timun segar pada mata selama 25 minit. Bukan hanya hilangkan eyebag, timun juga bagus untuk merawat radang pada kelopak mata.

Kentang - Kentang juga bagus untuk kurangkan eyebag. Potong nipis kentang dan letakkan pada bahagian mata. Biar 15-20 minit sebelum diangkat.


Putih Telur - Biasa putih telur ni orang buat masker jugakkan. Untuk eyebag, sapukan sedikit putih telur pada bahagian mata. Biarkan selama 20 minit sebelum dibilas dengan air bersih. Cara ini bukan sahaja merawat eyebag, tapi akan buatkan mata anda lebih segar.

Air masak - Elakkan pengambilan air kosong 1-2 jam sebelum tidur. Pengambilan air kosong 1 hingga 2 jam sebelum tidur antara punca yang menyebabkan berlakunya eyebag.

Enfuselle ( Eye Treatment Shaklee )



Semoga perkongsian ini bermanfaat , dan anda semua bolehlah cuba buat dirumah ya~ untuk enfuselle Eye Treatment boleh hubungi saya Jesnah Joseph (0148645784) untuk membuat pembelian. Harga 1 tube 14ML ialah Rm55.65.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan